במאמר הקודם, ספרתי לכם על חשיבותו של אתר אינטרנט מקצועי ומרשים לכל עסק. (*מי שעוד לא קרא הקישור נמצא בסוף המאמר, זה הזמן!) הפעם אני רוצה להיכנס לרזולוציות נמוכות יותר, ולספר לכם על מרכיב חשוב במיוחד באתר ובכל פורמט עיצובי של העסק שמכיל הרבה פרטים:
האייקונים האייקונים הם דרך מעניינת וקצרה להעברת אינפורמציה. בעולם המודרני בו הכל צריך להיות קליט, מהיר וברור תוך שניות, האייקונים הם פתרון מצוין מבחינה ויזואלית ואינפורמטיבית. שימוש רב נעשה בהם באתרים בעמוד צור קשר, כשרוצים להפנות אותנו מאתר לרשתות חברתיות, בכרטיסי הביקור שלנו, במפות, על גבי תוויות, בשילוט ובכל מקום כמעט. לאחרונה תפסו האייקונים תאוצה ומשתמשים בהם במיוחד בסמארטפונים ובאפליקציות. אייקון טוב יכול להופיע בכל גודל, ועדיין להיות ברור לעין. הוא מסמל בצורה מאוד תמציתית ופשוטה מילה, מושג או מידע. גם הצבעוניות והסגנון באים להעביר מסר או לשייך את אותו אייקון למסר מסויים. אייקונים יכולים להכניס המון עניין באינפורמציה שלא תמיד מתחשק לנו לקרוא. הם יכולים להיות צבעוניים, לפעמים עם המון הומור, בגדלים ובצורות שונים ובעיקר עם המון סטייל. יש מוכרים יותר ומוכרים פחות, אך בסופו של דבר כולם מובנים ומשרתים את המטרה: להעביר אינפורמציה בפשטות, מהירות, יעילות ובהרבה חן. אם יש לכם עמוד אינפורמטיבי שזקוק לקצת צבע ורעננות- אייקונים יכולים להיות פתרון טוב.
הם ישרתו את מטרת העברת האינפורמציה ויתנו לה על הדרך קצת חיים, ולקורא שלכם רצון לקרוא. האייקונים יכולים להיות דרך מעולה להטמיע עוד ועוד את התדמית העסקית בתת המודע של הלקוח. אם הם מעוצבים במחשבה תחילה, בצבעוניות הנכונה ובאותו סגנון הקו, מי שיסתכל עליהם ישר יזכר בלוגו / תדמית שלכם ויקשר אותם לעסק. זה כל היופי של תדמית מוצלחת. היא עובדת שעות נוספות בשבילנו והאייקונים הם חלק מזה. בחיפוש קצר באינטרנט תוכלו לראות אייקונים מאוד מנימליסטים שמעוצבים בצבע אחד בלבד ובצורה מדוייקת במיוחד. האייקונים האלה טובים בכל גודל כי אין בהם המון פרטים ושום דבר לא הולך לאיבוד כשמקטינים אותם. זה אולי יפתיע אתכם, אבל דווקא הסוג הזה דורש המון מחשבה. צריך לחשוב מראש איזה פרטים הכי הכרחיים כדי שיבינו אותם ועל מה אפשר לוותר. אין מקום וצריך ללמוד בתמציתיות רבה להוציא את כל האינפורמציה. אייקונים אחרים שמיועדים מראש לשימוש בגודל קצת יותר גדול, יכולים להיות כבר יותר צבעוניים ועם יותר פרטים. יש יותר מקום למשחק. הסוד לשימוש נכון באייקונים טמון גם במידה. צריך לדעת לבחור מראש את האלמנטים ו/או המידע שהכי חשוב לכם להדגיש ולהפוך אותם ממילים כתובות, לאייקונים שמעבירים את אותו המסר בצורה פשוטה וצבעונית יותר. הפרזה בשימוש תגרום לאייקונים להראות חסרי חשיבות ולמסמך / האתר שלכם לחסר טעם עיצובי. דוגמאות לסוגי אייקונים שונים ומוצלחים לדעתי ניתן לראות כאן _________________________________________
*קישור למאמר על חשיבותו של אתר אינטרנט מקצועי ומרשים לכל עסק
מיכל נמצוב- עיצוב תדמית עסקית במשיכת מכחול, לעסקים קטנים ובינוניים שרוצים להפוך להיות הבחירה הטבעית של הלקוח. עיצוב תדמית בשילוב קו ידני, אמנותי וחם שנוגע ברגש עם קו ממוחשב ומדוייק להעברת מסרים חדים, ברורים ושכלתניים. אם גם לך חשוב לקדם את העסק שלך צעד אחד קדימה ולעמוד בתחרות מול העסקים הגדולים, אני מזמינה אותך להיכנס לבלוג שלי ולקבל טיפים בתחום התדמית העסקית. גם האתר שלי עומד לרשותך בכל שעה! להצלחתך העסקית, מיכל